17. heinäkuuta 2014

Deittailun Kyllä & Ei

Sinkuille ja varatuillekin on nykyään mitä ihmeellisimpiä deittipalveluita, kursseja ja ohjekirjoja. Erityisesti vastakaisen sukupuolen kanssa koetaan järjetöntä epävarmuutta itsestään. Katselen sillointällöin sivusta tuttavapiirissäni "forever alone"-toitotusta ja ihmettelen että miksi. Kaikki lähtee omasta asenteesta. Ei ulkonäöstä, ei rahasta, ei statuksesta.
Jos itsestään ei pidä, on aika tehdä asialle jotain, viimeistään itsetutkiskelun paikka. Mulle on sanottu viimeaikoina että mulla menee hyvin ja onnistun kaikessa vain koska olen kaunis. Kauneus on asenne, se on luonne, ei ulkonäkö. Hyvällä ulkonäöllä ei saavuta mitään jos sisältö on täyttä paskaa.
Mun ulkonäkö muodostui muuttuneesta asenteesta, kaikki lähtee asenteesta. Minäkään en ollut ennen "mitään" >>KLIK.
Mitä ihmiset sitten hakevat kumppanista? Millainen iskuyritys on hyvä, mikä ehdoton ei? Millainen ihminen ei saa olla? Miten toiseen tehdään vaikutus? Haastattelin muutamia ihmisiä ikään, väriin, suuntaumukseen, tyyliin, kansalaisuuteen tai ulkonäköön katsomatta, ja vastaukset näyttävät sanatarkkaan tältä.

"Vaikutuksen muhun tekee ehkä eniten suoruus ja rehellisyys. Tietenkin kaksmielisyys on kanssa plussaa. Eniten mulla saa karvat pystyyn ylimielisyys, valehtelu ja ilkeys. Mitä ulkonäköön tulee niin en oo koskaan tavoitellut kuuta taivaalta. Mielummin vähän "rumempi" ja mahtava persoona kuin kaunis kusipää..." Mies, 33vuotta.


"Luottamus on ehdoton ensimmäinen asia kumppanissa (aijemmin petetty pahasti), toinen että haluaa samoja asioita tulevaisuudelta (perhe ja lapsia, tasapainoisen kotielämän), kolmas että huumorintaju osuu yhteen, ei tulis muute vittuakaan ilman huumoria Ulkonäöllä ei väliä mut toki kaunis ulkonäkö on aina vaan plussaa. Kuhan miellyttää omaa silmää.
Ehdoton ei pettäminen, valehtelu ja liika itserakkaus niin ettei ajattele kumppania yhtään."
Mies, 26vuotta

"No mä valehtelisin jos sanoisin että ulkonäöllä ei ole väliä koska se on ensimmäinen mihin huomio kiinnittyy. Mutta luonne on ehdottoman tärkeä koska en mä jaksa katella sellasta kaunista missä ei ole sisältöä. Naisen täytyy olla hauska. Ja hänellä täytyy olla mielipiteitä eikä saa alistua liikaa. Toki toimiva parisuhde vaatii kompromissejä mutta ei siitäkään mitään tuu jos nainen tekee kaiken mitä pyydät. Pahin oli joskus kun pyysin tyttöä sitomaan mun kengät (siis ihan vitsillä). Siihen se sitten polvistui maahan ja rupesi nypläämään niitä nauhoja lienee turha sanoa että me ei kauaa oltu yhdessä.
Sit on yksi asia mikä on automaattinen turn off.. Tämä toki pätee miehiin ja naisiin mutta mä en tykkää katsoa ihmisiä joilla on huono ryhti. Kauniskin nainen saa ittensä näyttämään ikävältä jos laahustaa menemään ilman että jaksaa jalkoja nostaa maasta. Mulla ei ole sellasta tiettyä naistyyppiä mikä innostaa vaan huomaan aika usein huokailevani että kyllä noi naiset on ihania tosi paljon on kiinni siitä että miten itseään kantaa ja hymy on aina plussaa "
Mies, 29vuotta
"Mulle karsein iskurepliikki on ollu suora ehdotus siitä, haluanko lekaa. No en halunnut. :D Tolleen karkeella tyylillä ehdotetut alapääjutut toimii kyllä jos henkilö on mun kumppani, muttei muuten. Muhun tehdään vaikutus olemalla oma itsensä, voit kertoo vaikka huonojakin vitsejä, jos se kertoo susta sen et yrität tehdä vaikutuksen. Nauran varmasti silti, joko söpölle kömpelyydelle tai itse vitsille. Jos etin kumppania, tärkeintä on luonne. Huumorintaju, luotettavuus, rehellisyys ja kunnioitus. Ulkosesti yleensä tummapiirteiset vetoaa, mutta luonne ratkasee niin paljon että monesti ulkonäkö on siinä sivuseikka. Mulle on joskus sanottukin et "saisit paljon paremmakin näköisen". Vastasin, että "niin, mut en sellasta, joka kohtelis mua paremmin". Ehdoton ei on valehtelu ja muunlainen egoilu, jossa pitää yrittää todistaa olevansa kuumaakin kuumempi karju iskemällä muita naisia, etenkin jos oma on läsnä. Muutenkin sellainen tietty itserakkaus on ehdoton turn-off sekä myöskin liika vakavamileisyys ts. ei huumorintajua. Mitään narkkaria enkä alkoholistia huolisi myöskään, nämä tunnistan aika helposti. nyt mulla on kuitenkin se mies, ketä ei tarvii enää vaihtaa." Nainen, 24vuotta.

"Paskin: sulla on silmät ku rusinat luumukeitossa. Vaikutuksen saa herrasmiesmäisellä käytöksellä Varteen otettaval kumppanil pitäs lihasmassaa ja ehkä vähä kateltavaa lärviäkin.luonne herrasmies ,rehellinen,hauska,uskollinen. Ei käytös: leso, itsekäs, iholle pinkova. itsensä ulkonäön liikaa tiedostava." Nainen, 33vuotta.

"Paskoimpia on ehdottomasti ainakin nää kuppikoon kyselyt. 
Tai "onko sulla silarit?" ja kun kerron että ei ole: "vittu sä valehtelet"
Miksi kysyt kysymyksen jos olet jo päättänyt sen vastauksen? Tää on ehkä huonoimpia: "mä haluaisin tänä yönä goottinaista. Ne on hyviä sängyssä"
Nainen, 28vuotta

1 kommentti:

  1. repes parissa kohtaa mutta tää oli hyvä postaus! yleensä tosin deittisaiteilla tulee vaan paskaa, koska anonyymisti on paljon parempi heittää kommenttia "mä maksan sun seurasta jne...."

    VastaaPoista