12. toukokuuta 2014

Mun tulevaisuus ja suunnitelmat?

Mulla on ollu ongelmia sen kanssa, miten tiet luonnollisestikin eroaa kavereiden ja ystävien kanssa, koska jokaisella on erilaiset suunnitelmat tulevaisuudelle.
Jotkut tulevaisuudensuunnitelmat ei vaan jätä paikkaa toisille asioille.
Mä tuun aina kattomaan et mulla on aikaa mun ystäville, mut siihen lisättynä mun muut suunnitelmat, ei kaikkialle todellakaan ehdi.

Mä oon siinä iässä että osalla mun ystävistä on perheet, ne menee naimisiin, ostaa omakotitalon perunamaalla yms. Mitä mä teen? Mä haluun mun koirasta kansainvälisen muotovalion (sisältää maailmanmatkailua)
Mä haluun myös työllistää tatuoijia, lävistäjiä ja kirurgeja olemalla hyvä asiakas, kasvatella kissoja sekä Heidin kanssa juoda ku pissaliisat ja avautua elämästä.

Osan mielestä mä oon liian vanha ajattelemaan näin. Mulla pitäs olla jo lapset, talovelka, vakiduuni - ainakin viimeistään tulossa.
Mun elämä on ohi, ainakin kuullostaa muiden jutuista päätellen siltä.

Musta vaan tuntuu että musta odotetaan villasukkia neulovaa, facebookin äityleissä riitelevää tuulipukusankarimammaa.

Se en ole minä, en nyt, en ainakaan vielä, älkää odottako musta sitä.
Älkää odottako että mun mieli muuttuu, sen pitäs alkaa tapahtua aika nopeesti jos näin on.
Mielestäni mä oon lapsellinen, miksi kukaan edes toivois mulle lisää vastuuta?
Mä en osaa kokata, mä en osaa ommella, mulla ei ole rahaa... Ainoot asiat joissa oon hyvä, ei auta mua yhtään oikeessa elämässä.

Mä en haluu esittää jotain mitä mä en ole ja muhun sattuu että musta odotetaan jotain mitä en ehkä koskaan tuu olemaan tai halua olla. 
Tää postaus luultavasti sulkee useemman oven mun edestä, mut oon sitten mieluummin yksin, ainakin rehellinen.

Toisaalta, en mäkään haluais olla ihmisen kanssa, jolla ei mee yhtään yksiin mun suunnitelmien ja elämäntyylin kanssa. Vähän sama kun seurustelisin ääri-vegaanin kanssa, joka ei hyväksyis että mun ruokavalio sisältää mozzarellaa.

Joten ymmärrän, jos mun kanssa ei haluta jatkaa tän ansiosta.
En vihaa kenenkään valintoja, en tuomitse, toivoisin vaan olevani itsekin yksi niistä valinnoista sellaisena kun oon. Jonkun ensimmäinen valinta, en varasuunnitelma.
That's how I feel.

Pelkään että tää oli liian tapporehellinen postaus, mut sellanen mä vähän oon ihmisenä.
Usein tuntuu et ku on oma ittensä, on kaikkea muuta ku pitäs olla.

http://instagram.com/litabitch (Päivitäin useita kertoja päivässä)

9 kommenttia:

  1. Tää postaus pisti kyllä todellakin miettimään! Tuntuu välillä niin oudolta ja miellyttävältä tajuta että elämä ei olekaan niitä pakollisia merkkipaaluja, joita osa ihmisistä tuntuu orjallisesti julistavan. Pitää oppia juomaan kahvia, pitää oppia seurustelemaan, pitää mennä naimisiin, pitää hankkia lapsia, pitää ostaa omakotitalo ja pitää käydä marttojen neulontakurssilla kerran viikossa rupattelemassa. Jos sanoo ääneen tahtovansa jotakin muuta, saa kuulla että kyllä se mieli vielä muuttuu ja että nykyinen olotila on vain jonkinlainen pentumainen vaihe. Ei siinä mitään jos joku tahtoo elää oikein perinteistä, ihannoitua elämää, mutta elämästä kyllä tekee paljon helpottavampaa ja mukavampaa tajuta ettei ole pakko. Jokainen luo omat polkunsa :>

    Ps. Olet hurjan kaunis ihminen ja sulla on mahtava tyyli, en muista olenko hoksannut kommentoida sitä tänne ennen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiiitos kovasti! <3

      Jokainen tosiaan luo omat polkunsa, ja pääasia että on tyytyväinen omiinsa... Mutta se oman elämäntyylinsä tyrkyttäminen muille tuntuu niin pahalta joskus. Eihän siitä tarvis välittää, mut jos useemmasta suunnasta usein kuulee niin alkaa sitä vähän kyseenalaistamaan että mitä sitä kuuluiskaan tehdä.

      Poista
  2. Mä niin pystyn samaistumaan suhun!

    VastaaPoista
  3. Totta, inhottaa miten kaikkien odotetaan hankkivan lapsia niin kuin "kaikkien kunnollisten ihmisten kuuluu". Ja huudellaan sitä miten "et tiedä mitä oikea onni on ennen kuin olet saanut lapsen!".

    VastaaPoista
  4. Sun ei tartte olla mitään, mitä et halua. Sun ei tartte suorittaa elämää, se pitää elää just niin kuin itse haluaa, muiden valinnan vapautta toki myös kunnioittaen. :) Jokainen valitsee itse oman tiensä eikä sillä ole hevon vitun väliä mitä muut on siitä mieltä. Don't give the haters power just by giving them a thought, which they don't deserve.

    VastaaPoista
  5. Kauheeta kun ootetaan et ihmisestä tulee tietynlainen kun se on tietyssä iässä. Hienoa et sä tiiät kuitenki mitä haluut ja mitä teet! Jos on hieman vähävarainen ja on jo koira johon panostaa, nii kukas siitä mukulasta vaikka pitäs huolta? Ne jotka panostaa hommaamaa niitä? Hehheh.
    Mut onnea sulle ja sun tulevaisuudelle! :)♡

    VastaaPoista
  6. Onneks sulla on enska-maaaan!

    VastaaPoista
  7. Asiaa! Mut sit on myös tää toinen puoli, josta oon ite monesti toitottanu (kyllä, se vituttaa miuta suunnattomasti), eli saat ite lapsen (tai siulla on muute vaa oma tapa toimia tms), ni kaverit hylkää sen takia."Ei sitä voi pyytää, ku sillähä on se lapsikii" "Se on raskaana, ei se halua kuitekaa tulla" Aha, no ei siis tietekää kannata ees kysyä -_- Vaikka miulla kaks lasta onkii, ni kyl mieki silti kaipaan välillä olla jotai ihan muuta kun pelkkä äiti, vetää perseet olalle ja hölmöillä ja iha vaa olla kahvilla kavereitten kanssa, mut mistäs meet, ku suurin osa jättäny ihan vaan sen takia et sattuu niitä lapsia olemaa. Tässähä sen tosin näkee,et ketkä niitä tosiystäviä on.

    Jos johonki lähen jonkun kanssa, ni en tosiaan oo sille sanomassa, et kyl kaikkien pitää tehä lapsia, saatan ehkä korjata jos on ihan täysin vääristyny mielikuva jostai asiasta, ettei se iha välttämättä sillee oo, mut jos joku ei halua niitä lapsia tehä tms, ni mitä helvetin väliä sillä on? Muuttaako se sitä ihmistä jotekii? Tai päinvastoin, muuttaako se ihmistä jos niitä lapsia on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jälleen asiaa Hellulta!
      Kolikolla on kaks kääntöpuolta. Ite kutsun myös perheelliset ystäväni ihan samalla tavalla mukaan kun perheettömätkin. Perheelliset, perheettömät, mustat, valkoset, vegaanit, lihansyöjät, ihan sama. Kunhan ei tyrkytä toiselle sitä omaa juttuaan kurkusta alas ja osaa kattoa asiaa muistakin näkökulmista.
      Tosiystäville on aina aikaa ja tahtoa.

      Poista