4. huhtikuuta 2013

You haunt me while I’m dreaming

Mä oon hyvin varma että tapan itteni syömällä itteni hengiltä.
Kuten vanhemmat lukijat kenties muistavat, mulla on ajoittain rytmihäiröitä sydämessä. Tää nykyinen (ylipaino ei tosiaan helpota asiaa. Taitas olla vihdoin aika alkaa miettiä omaa terveyttään.


Mikä motivoi laihduttamaan?

Äsken huomasin että oon laihtunut 2kg juomalla pelkkää kokista. Aikoinaan pysyin samalla tavalla tosi pitkään 45kg painossa. Korvasin ruoat kokiksella.

En osaa syödä päivääkään terveellisesti ja se näkyy ihossa, hiuksissa ja painossa.
+ Tuntuu sydämessä.
Kaikki mun ruoka koostuu pikahiilareista ja kaikki maistuu pahalta, paitsi muka kokis.



20kiloa tavoitepainosta.

Kuvia kahden vuoden takaa. 






Nykyään taas naamaa ei erota leuasta. Nykyiset kuvat on ihan julkaisukelvottomia.

Mitkä on teidän parhaat vinkit painonpudotukseen?

16 kommenttia:

  1. Mä ite oon menossa ravitsemusterapeutille käymään :) Ootko ite miettiny sellasta ideaa?

    Mutta varmaan perus mikä auttaa on,että syö paljon hedelmiä ja vihanneksia. Ja sulla liikuntaa tulee varmasti tarpeeksi koirien kautta,se on hyvä juttu :) Ja sitte se on kans tärkeää,että ei luovuta vaikka söisi välillä enemmän ja ei jää siihen lihottavaan ruokaan taas koukkuun. Mä ite yritän kans nyt muuttaa elämäntapoja,mut pikkuhiljaa..

    Tsemppiä sulle ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se koukuttuminen on pahinta... Mulla riittää yks lipsahdus ja lähtee lapasesta :( Oon miettiny joo, täytyy varmaan katella sitä vakavissaan.

      Poista
  2. Mun mielestä sä oot upean näköinen just tollasena ja suoraan sanottuna, naisissa pitää olla jotain muotoja, ei ole kiva olla pelkkää luuta ja nahkaa. Mun paino on hyppinyt ees taas monen vuoden ajan ja nyt kun puoli vuotta sitten viimein sain oman lapsen maailmaan niin olen sitten pudottanutkin painoa aika reippaasti liikunnalla ja ruualla. Ruokatyyliä en ole vaihtanut kummemmin, ainoastaan syön pienempiä annoksia ja liikun paljon! Kyllä se siitä lähtee kun todella haluaa! :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
  3. Musta sä olet kans hyvännäköinen ihan tuollaisenakin, siis sähän olet vetävän näköinen muija. Jos terveyssyistä tahdot muutaman kilon pudottaa, niin ei auta muuta todeta, kuin että itsekuria, itsekuria....liikuntaa ja ruokailutottumusten ohjaamista toiseen suuntaan. :) terveisin Ajoittaisrepsahtelija

    VastaaPoista
  4. Alotin vuoden alussa elämäntaparemontin, ja oon nyt reilussa kolmessa kuukaudessa pudottanut liki 11 kiloa ja vyötärölt lähteny n. 15 cm. :) Vielä ainakin toinen 10 kg pitäis lähteä, ellei jopa 15, koska mun pituselle tätä ylipainoa oli pahimmillaan 30 kiloa. Oon vaan lisänny liikuntaa (väh. 45 min/päivä) ja kattonu mitä suuhuni pistän. Aterioiden rytmitys on kans auttanu, eli syön jotain n. 3-4 tunnin välein. Välillä on ollu helkutin rankkaa, mut siin vaihees ku huomaa et tuloksia syntyy, vaikka välil jumittais ni kyl tää on sen arvosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau!!! Mahtava suoritus jo nyt! Onnitteluni!

      Olin ennen eläkettä seisomatyössä, joka kyllä teki aika kovaa jaloille muutenkin. Kenties sen jälkeen lähti salakavalasti kilot nousta kun ei enää kävellytkään 8tuntia päivässä :s

      Poista
  5. Kiloklubi.fi. Helppo laihduttaa, kun tietää tarkasti miten paljon ja minkälaatuista tavaraa on mättänyt + liikunnat ja siinä kulutetut kalorit on myös kirjattuna. Terv. -10 kg

    VastaaPoista
  6. Mä laihduin 12kg sillä että rupesin yksinkertasesti liikkumaan säännöllisesti, 3-4 x viikossa. Söin ihan samalla tavalla kuin ennenkin (tosin oon aina koittanu vähän kattoa että mitä suuhun tulee laitettua), herkuttelin, kävin baarissa ja vedin darrapitsaa. Se on lähestulkoon ihan sama mitä syö, kuhan kuluttaa sen. Ainakin mun kohalla.

    VastaaPoista
  7. Itse kans kamppailen tämän painoni kanssa. Senpä takia aloitinkin blogin pitämisen! Jo se kannustaa kamalasti kun kirjoittaa ylös syömisensä ja liikkumisensa. Huomaa paremmin jos jossain on korjattavaa.

    Normaalisti mun ruokavalioni on koostunu pizzasta, suklaasta ja kaikista valmisruuista. Ei siis mitenkään kovin terveellistä. Nyt yritän syödä vain terveellisesti ja liikkua edes vähän 'ylimääräistä' joka päivä.

    Tsemppiä sulle!

    http://pieneksikeijuksi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  8. Sun pitää suunnitella jonku ''ammattilaisen'' kanssa painonpudotusta ja sellasta et syöt terveellisesti, koska pelkkä kokiksen juomine ei riitä, sen mäki tiiän..
    Ei kannata laihduttaa ilman ulkopuolisen valvontaa ! Mutta oot kyllä täydellinen jo noin:)

    www.ainomirtti.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näin teen. Varaan ajan :) Kiitos!! <3

      Poista
  9. Itekki oon tapellu painon kans ja pudottanu sitä 10 kg! Ulospäin tämä ei näy, mutta olo on parantunut. Jos mä pystyin siihen niin säkin pystyt! Oot vahva nainen ja asentees on ihailtavaa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se olohan se on se tärkein! Ihana fiilis, muistan sen itsekin. Ja kyllä ulkopuoliset saattaa huomata hyvin! :) itsehän ei koskaan nää samoin!
      Kiitos!! Hyvä suoritus sielläkin, jos samaan pääsisin niin damn! <3

      Poista
  10. Suosittelen lukemaan kirjan 4 tunnin keho (Timothy Ferriss). Mahtava kirja. Ja siinä esitellään mahtava ruokavalio, koska siihen sisältyy namipäivä, jolloin saa syödä mitä vaan.

    VastaaPoista
  11. Vielä semmonen juttu että älä lannistu jos ei meinaa onnistua. Jojolaihdutuksessa on semmonen ongelma kuin kehonrakentajillakin usein bulkkausvaiheessa, nimittäin rasvasolujen lisääntyminen. Rasvasoluthan toimii niin että ne laajenee, kun rasvaa kertyy varastoon, ja tietyn pisteen jälkeen elimistö alkaa luoda lisää rasvasoluja joihin kertyy lisää rasvaa. Se mikä tässä onkin ikävää, on että rasvasolut eivät koskaan katoa elimistöstä ilman poisottamista, eli rasvaimua. Eli jos olet kerran lihonut pitkään ja paljon, elimistössäsi on enemmän laajenneita rasvasoluja kuin koskaan ennen, etkä tule koskaan pääsemään niistä eroon ilman leikkausta - voit vain pienentää niiden kokoa syömällä terveellisesti ja liikkumalla. Laihdutus myös vaikeutuu, mikäli lihomista on sattunut uudellee useampaan kertaan, lisääntyneiden rasvasolujen takia. Eli kannatta yritää pysyä terveellisissä elämäntavoissa, itsekin kovasti yritän vaikka käyn korkeakoulua ja töissä siinä ohella ja salille pitäisi raahautua vähintään 3x viikossa ja vielä saada lepoa ja syötyä terveellisesti :D

    VastaaPoista