20. maaliskuuta 2013

Mikä oikeesti merkitsee?

Kuinka suuresti läheisen ihmisen kuolema tai vakava sairaus voikaan vaikuttaa ihmiseen?
- Todella radikaalisti.

Omalla parheenjäsenelläni todettiin vaarallinen sairaus puolisen vuotta sitten. Se oli raskas isku juurikin siksi, että eräs minulle hyvin rakas ihminen oli kuollut siihen muutamia vuosia aikaisemmin.
Vaikka kaikki onkin nyt hyvin, se jätti silti isot jäljet.

Miksi ihmisen pitää kokea jotain vastaavaa ymmärtääkseen mikä oikeasti on tärkeää?

Omassa elämässäni olen menettänyt useita ihmisiä erilaisista syistä, mutta vasta tälläkertaa heräsin.
Onko tää elämä tässä? Jos mä kuolisin huomenna, oonko eläny niinkuin oon aina halunnut?


Kun katon itteäni peilistä. Onko siellä peilissä se ihminen joka haluan olla?
Onko siellä peilissä se ihminen, joka mä haluan olla 5vuoden kuluttua?
Jos vastaus on ei; Pitää jonkin muuttua.

Onko siellä peilissä se ihminen, jonka haluat ihmisten muistavan kun tiet erkanee?
Onko siellä se ihminen, jonka takia tiet erkanee?

Näitä mä oon miettiny pitkään. Haluanko olla sama ihminen 5vuoden kuluttua?
- En, vaan vieläkin parempi versio itsestäni.

Jokaisen elämä voi olla silmänräpäyksessä ohi. Jokainen päivä pitäis elää niinkuin on aina halunnut.
Jos ikävoi jotakuta, jos rakastaa jotakuta - se pitää kertoa tälle. Jonain päivänä on liian myöhäistä.
Mitä sitten jos vastaus takaisin on ei? Ompahan kerrottu ja epätietoisuuden kivi poissa harteilta. Se vastaus on sitten sen henkilön oma häpeä! ;)


Enna  

Mikä elämässä on oikeesti tärkeintä? Sen päättää jokainen itse.
Mikätahansa on tärkeää kenellekin, siitä täytyy pitää kiinni.

Jos jotain todella haluaa tehdä/saavuttaa, ei muulla ole väliä.
Joskus täytyy uskaltaa, että voi onnistua.


Älkää kysykö, minäkään en tiedä. Liian tulisia nuudeleita.
♥: Lita

5 kommenttia:

  1. Kyllä, juuri näin! Itekki oon vihon viimein tajunnu sen, et elämä on OIKEESTI tässä ja NYT, ei vasta 20 vuoden päästä. Pitäs elää jokaine päivä täysillä ja just niinku ite haluaa, ei niiku joku muu määrää.

    VastaaPoista
  2. Tää oli hyvä ja ajatuksii herättävä!

    VastaaPoista
  3. Nää sanat tuli just oikeeseen kohtaan, kiitos <3

    VastaaPoista
  4. Tää teksti oli just hyvä tähän päivään, sain kuulla yhden merkittävän jutun todella läheisestä ihmisestä ja haluan auttaa häntä. Tämä teksti piristi ja autto ymmärtää että mun on aloitettava se samantien. ♥

    VastaaPoista