14. tammikuuta 2013

Minä en ole huora - Pasilan aseman tapaus

Tulin tänään ryhmäterapiasta ja matkalla tajusin millaisia ihmisiä kanssamme elää.
Copypaste suoraan omasta facebookistani.

Joku mies huoritteli mua kun en väistänyt häntä pyörällä kun en huomannut tätä. Juoksin henkilön kiinni kun törmäsi vielä vanhaan reumaiseen naiseen. Sitten selittely ja pakeneminen ja uhoaminen. Selitin että kun hän on mua vanhempi niin pitäisi tietää että huorittelu on rikos eikä kuulemattomuus tee ketään huoraksi. Mä jäin vielä matkalla pahoittelemaan vanhalle rouvalle ja tarkistamaan että tämä on kunnossa. Rouvan poika oli menossa pieksemään tämän pyöräilijän. Minähän olen toimintani takia huora.

Potkaisin pinnojen väliin pysäyttääkseni, mutta muuten puhuin asiallisesti hyvää kirjakieltä. Silminnäkijöiden mukaan mulla ei ole kuulemma hävettävää.

Saarnasin, ja tää mies hyppäs mua pakoon vielä samaan junaan kun olin menossa :D
Yritti töniä mut viedä junan ja laiturin väliin!

Yritti paeta junastakin mutta harmi, junahan ei pysähdy kun haluaa. Konnarikaan ei puuttunut.

Jauhot sillä meni suuhun, korotti ääntä mun päälle ja huusi ettei tunne mua ja ei halua puhua mulle.
No, huora ainakin olen vaikka ei tunne. Sanoin vielä että ihan sama haluaako puhua mulle, mä en lopettanut vielä.

Opetin miesparalle asiat, mitä tämän äiti ei koskaan opettanut. Kerroin että mä en ole huora, mikään ei tee musta huoraa. Ja se ei muuten huorittele ketään julkisilla paikoilla, sillä ei ole mitään oikeutta herjata muita.
Ja että minä EN ole huora, eikä yksikään ihminen puhu mulle niin.

Minä olen NAINEN, ehkä 30vuotta nuorempi sellainen, ja mä tiedän mitä mä olen ja mitä en.

+ Pahoittelin vielä konnarille ja sanoin että ei toistu. Selitin tilanteen.
Konnari(nainen itsekin) sanoi että hyvin ymmärrettävä sanaharkka mun puolelta. Toivotin konnarille sekä miehelle hyvät päivänjatkot, vaikka salaa toivon että tän pyörämiehen päivä meni pilalle.

Olisitte nähneet sen järkyttyneen ilmeen kun se sano "Sä juoksit mut kiinni todella pitkän matkan"
Ja vitun nopeesti. Olis menny saatana 4000m cooper perkele.




Kellään ei ole oikeutta herjata ketään meistä näin. Meillä jokaisella on oikeus kävellä kadulla hymyillen muiden ihmisten joukossa ja iloita päivästään. Mulla on oikeus olla erittäin huonokuuloinen (myös äitini on toisesta korvasta liki kuuro) eikä se tee musta huoraa.
Mulla oli todella hyvä päivä muuten, mutta hetken kuvittelin että olisin voinut piestä ilmat pellolle tästä miehestä.

Uhkasi mies vartijoillakin. Ilme olisi varmaan ollut hyvä, sillä tänään juuri vuorossa Pasilan asemalla on mulle tuttuja vartijoita :D



27 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos :D Kyllä raivostuin kun tajusin että mitä se oikeesti sanoi... Jäin ihan suu auki hetkeksi.

      Sit pimeni päässä.

      Poista
  2. ja meistä vähän nuoremmista sanotaan ettei meillä ole käytöstapoja..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä! Mullekin se alkoi avautua että mun pitäs miettiä asennettani, vaikka se oli selkeesti ylpee että oli huoritellut mua koska en kuullut väistää häntä _KÄVELYKAISTALLA_ mitä väitti muuten pyöräkaistaksi. Siinä käveli muitakin.

      Kysyin vielä että oikeesti, mikä oli syy ja mitä vittua, niin ylpeenä myönsi kaiken oikein.

      Poista
  3. Vau! Täytyy sanoo, että teit kyl ihan huippu hyvän teon :) Tuollaisen tyypin kuuluu saada kuulla kunniansa! Muuten se tekee tuollaista jatkossakin :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei katunut ainakaan, mutta ehkä sille jää mieleen että nuoret ihmiset ihan oikeesti osaa juosta sen kiinni.

      Jos se kiinnijuoksija en olis ollu minä, se olis ollu vanhemman rouvan kovakuntonen, isokokonen poika, joka uhkasi sen piestä.

      Kuitenkin oon 155cm kokonen, tytön mittanen ja aikuinen mies yrittää töniä mua laiturilta alas?

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kiitoksia :') Raivohullu mä oon, varmaan ainakin monen mielestä :D

      Poista
  5. Välillä hävettää asua Suomessa... Siis ton miehen takia. Teit mun mielestä täysin oikein, kun annoit tämän kuulla kunniansa, varsinkin muitten ihmisten edessä!

    VastaaPoista
  6. Taisin juuri rakastua hippusen. ;____;

    VastaaPoista
  7. Teit ihan oikein ! : D Ei kellään ole oikeutta haukkua ketään huoraksi.Tuli tästä viime kesä mieleen kun istuttiin siinä kavereiden kanssa k-kaupalla (porukassa oli myös jätkiä) mutta meillä oli 4 kaverin kanssa joku juttu kesken kun istuttiin siinä ja juteltiin, kunnes joku mummo kipittää sieltä kaupasta pois ja kääntyy katsomaan meitä ja sanoi "siinähän on pikkupillut rivissä". Ei siinä mitään koko porukka käänty kattomaan sitä mummoa aika äkäsesti ja takas joku sille huusi jotain "oo sä kurppa hiljaa". Itse vaan sanoin lyhyesti ja paskan vitut ja tulihan sulle mummolle ja sen vittuuntuneelle naamalle naurettua, jonka jälkeen kipitti nopeasti kotia.. : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi luoja mikä mummo!! Mullekin on kerran 15-vuotiaana tullut joku mummo avautumaan ja syyttämään mun vanhempia siitä minkä näköinen olen. Pidin siitä aikalailla saman saarnan tälle mummolle ja se alkoi itkeä. Sen seuralainen sai PIKKUSEN hävetä sitä ja pahoitteli mulle vielä :D Kaikkia vitun hulluja tänne mahtuu!!

      Poista
  8. Huorittelu on kyllä perseestä, varsinkin kun koko käsite sisältää ajatuksen siitä, että ihmisarvo ois jotenkin sidonnainen seksikumppaneiden määrään.

    Saako muuten udella sellaista, että mistä päin Lappeenrantaa oot kotoisin? Ite nimittäin oon asunu koko ikäni Lappeenrannassa ja tuossa kesän jälkeen ois tarkotus muuttaa pääkaupunkiseudulle opiskelemaan. Miten sie sopeuduit muuttaessas kehä kolmosen sisäpuolelle? :D Itteeni nimittäin hieman mietityttää se että miten tuun niin paljon Lappeenrantaa isommassa kaupungissa pärjäämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mattila-Mäntylä-Kuusela alueelta, ja tosi tosi hyvin sopeuduin.
      Vihasin (ja okei, edelleen vihaan) koko Lappeenrantaa eikä mun tarvinu koskaan Helsingissä sietää yhtä pahaa kohtelua kuin Lappeenrannassa. Julkisetkin kulkee jopa! :D
      Muuta ihmeessä, oon tykännyt!

      Poista
    2. No mutta kappas, eipä oo meijän kotiseudut sit kovinkaan kaukana toisistaan! Ite nimittäin Kesämäessä asustan :D Mie oon kyl ihan hyvin viihtyny Leprassa, joskin yläasteaikoina oli paljonkin kestämistä kaikenmaailman peräänhuutelun ym. paskan johdosta. Helsinkiin muuttamisen hyvänä puolena ois tosiaan se, että mies asuu siellä ja on siellä muutamia kavereitakin, niin eipähän tarviis täysin tuntemattomaan paikkaan ja tuntemattomien keskelle muuttaa!

      Poista
    3. Meil on sit aika tosi samanlaista :D Omakin mies asui pk-seudulla ja se oli yksi suuri plussa :)

      Peräänhuutelua, päälle sylkemistä, portaista alas työntämistä, soittelua, nettiherjaamista, kaikkea mukavaa :)
      Jouduin vielä viimevuonna vaihtamaan yhteystiedot kun soittelua oli yhä.

      Poista
    4. ^ Tottakai vastasin väärällä tunnuksella :DD
      T. Lita siis

      Poista
    5. Haha no näköjään :D Aika hauska yhteensattuma!

      Joo, muistanki lukeneeni joskus aiemmin jostain postauksestasi noista asioista. En vaan voi käsittää miten jotkut ihmiset kohtelee muita noin paskamaisesti. Miulla ei ikinä kiusaaminen noin pahaksi mennyt mutta pahalta se silti tuntu.

      On muuten pakko nostaa siulle hattua siitä että kaiken tommosenkin paskan jälkeen siusta on tullut noin vahva ja määrätietonen persoona! Ihailen siunkaltasia ihmisiä kovasti :)

      Poista
  9. Tuollasia ihmisiä pitäis olla kyllä enemmänkin, tuo huorittelu on harmittavan yleistä, ja vielä ilman mitään syytä. Varmasti siun käytökses pisti sen miehen miettimään, että kannattikohan sittenkään se huorittelu! ;) Huippua, ei voi muuta sanoo. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmittaa etten ottanut kännykällä kuvaa naamasta.
      Vois hävettää vielä enemmän tänään :D

      meinasin sanoa että toivottavasti herralla ei ole lapsia, sillä tuollaiset tavat opetetaan tietenkin jälkikasvulle.

      n.Isäni ikäinen mies tai vanhempi. Mun isä ei koskaan ikinä voisi käyttää edes kyseistä sanaa...

      Poista
  10. Tempperamenttiä parhaimmillaan! Minäkään en kääntäisi toista poskea, kyllä son silmä silmästä ja vastuu teoista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viimekerralla kun mua on sanottu huoraksi, näin punaista.
      Tämä henkilö oli entinen ystäväni, ja se meni siinä.
      Sen jälkeen musta kuoriutu siis pyöriä jahtaava raivohullu :'D

      Poista
  11. Mä niin ihailen sua. Ja eritoten sun rohkeutta toimia.

    VastaaPoista
  12. Oikein! :D

    Ite saan kuulla vähän väliä jonkuu huutelevan tuolla kadulla miun painosta, ja välillä tulee aika rumastikkii sanottua takas. Tiiän kyllä ite olevani isokokonen ja reilusti ylipainonen, ihan ilman huutelujakii, tyyliin "hyi vittu mikä läski!" "tollasillä läskeillä pitäs olla ulkonaliikkumiskielto" tms... Iteppä omat kiloni kannan, enkä oo viel tähän asti pyytäny ketää toista niitä kantamaa :D Mie kuitenkin oon oppinu elämää itteni kanssa, enkä ees viiti ottaa itteeni moisista huutelijoista.

    VastaaPoista
  13. Satuin vahingossa eksymään tänne blogiin ja muutaman jutun luettua on kyllä pakko antaa sata plussaa sulle. Varsinkin tämä teksti ansaitsisi näkyvyyttä isomminkin, koska tuollaisiin urpoihin on tullut törmättyä useampaan otteeseen ja jokaiselle niistä pitää antaa kyllä oppitunti siinä, mitä kotona ei selkeästi ole annettu. Kummasti sitä kuulee että nuoriso ja nuoret aikuiset on sekaisin, mutta juuri viime sunnuntaina seurasin vanhemman rouvasihmisen hyökkäys-ja kiroilumetodia Lidl:n pullonpalautusautomaattia kohtaan.

    You go girl! Jatka samaan malliin ^^

    VastaaPoista