14. marraskuuta 2012

Maassa maan tavoilla tai ulos täältä!


Suomessa Suomen tavoin, tai takaisin mistä ikinä tullut.
Mä tykkään yleensä ulkomaalaisista. Etenkin aasialaisista, kohteliasta ja hiljaista kansaa.
Tulen hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, väristä tai alkuperästä riippumatta.

Mutta tänään mulla pimeni silmissä ja päästä kuului naksahdus.

Koskaan tätä aikaisemmin eivät ulkomaalaiset ihmiset ole aiheuttaneet näin paljon ongelmia saman päivän aikana. Miksei opetella maan tapoja, periaatteita, miksei opiskella Suomen kansaa kun tänne tullaan?


Koira on meillä korkea-arvoinen perheenjäsen, 


sekä poliisin, armeijan ja rajavartioston tehokkain työkaveri.
Koirat pelastavat henkiä, koirat kuntouttavat ihmisiä, koirat piristävät elämää.
Koirat ovat meillä jopa puhtaampia, terveempiä kuin itse moni maahanmuuttaja.

Tänään jouduin juosten ottamaan joukon somalilapsia kiinni ja valistamaan kovemman äänen kautta että nyt loppui koiran provosointi. Vituttaa aivan suunnattomasti kun jokainen vastaan tuleva maahanmuutaja alkaa kirkua ja huitoa koiraa ilman syytä. Joskus juostaan pakoon tai ohi, tai aletaan pomppia.
Belgianpaimenkoira, kuten mikätahansa suojelukoira voi ottaa tuon hyökkäyksenä.

Kadulla on vaikea kävellä kun täytyy vahtia, 
ettei mistään tule maahanmuuttajaa provosoimaan valmiiksi herkkää koiraa.
Mukavaa hallita 30kiloista koiraa joka tuntee itsensä uhatuksi jokakäänteessä moisen käytöksen takia.

Myös tänään eräs Kiinalainen nainen aiheutti vitunmoiset verenpaineet mulle.
Haahuili osittain piilossa pihan reunalla täristen, väistellen ja sätkien jotakin omaa. Otin koiran autosta ja koirahan alkoi sille pimeässä haukkua. Nainen alkaa kirkua ja juosta ympäriinsä ja koira syöksähtää lähemmäksi. Kerään koiran pois ja menen pahoittelemaan ja kysymään että onko kaikki ok.
No, tämä nainenhan lähtee mua karkuun eikä edes tunnu tajuavan sanaakaan englantia.
Sitten muistan mitä vanha kiinalainen kämppikseni kertoi aikanaan: 
Kiinassa näköisiäni ihmisiä ei ole, joten moni pelkää kuollakseen nähtyään tälläisen. Myös kämppikseni oli pelännyt kunnes joutui tutustumaan.

Mutta miksi ihan oikeasti tullaan tänne, jos ei voida opetella kieltä? Jos ei voida tutustua maan ihmisiin, opiskella maan tapoja? Työskennellä maassa? Eikö voida ottaa yhtään selvää kulttuurista?
Jos mä muuttaisin toiseen maahan, kunnioittaisin jumalauta paikallisia tapoja kuten kuuluu.
 Miksei vaan vittu voida kävellä kadulla niinkuin normaali ihminen? 
Mä olen syntynyt Suomessa. Mä olen Suomalainen. 
Elän maani tavoilla ja ulkomaalaisten on parempi alkaa kunnioittaa ja antaa jumalauta rauhaa. En tarvi mitään ylimääräistä somali-kiina-vittu-heprea-draamaa päivääni.

Pennun olinpaikka junassa. Somali selkäni takana. Etäisyys +1m, tai jopa 2metriä.

Eilen junassa istuin somalimamman viereen koiran hihna kädessä, 13vko pentu hihnassa n.1m päässä.
Somalinainen alkaa kirkua ja pomppaa ylös.
Moni suomalainen ja ulkomaalainenkin alkoi nauraa, sekä paheksuvia kuiskauksiakin kuului.
Yllättävän moni piti somalirouvan käytöstä törkeänä, koska Suomalaiselle 13vko koiranpentu on kuin juhlanaihe, siitä onnitellaan, sitä paijataan, kaikki rakastavat koiranpentuja.
Olimme nimenomaan eläinvaunussa.

Epäkunnioita mun rakasta perhettä, niin todellakin kohtelen samoin.
Suomessa koirien asema on jopa parempi kuin maahanmuuttajien. Suomessa koirillakin on oikeita töitä, kouluja ja koiratkin täällä ymmärtävät Suomea.
Meillä koirien terveyshuolto on erinomaista, onko maahanmuuttajien?
Kuka tässä on sitten saastainen ja hyödytön...

Ja meillä saatana tosiaan syödään lihaa, juodaan viinaa ja naiset käyttää hameita kaapujen sijaan. Deal with it.

6 kommenttia:

  1. Asuin Korsossa, jossa mulla oli hieman ylisuojelevainen osa-aikakoira, lähemmäs 80kg tanskandoggi, jonka kanssa todella sai tehdä töitä jos sitä halusi hallita. Pihassa pörräs aina hirveä joukko somalilapsia ja törmäsin melkeen päivittäin mainitsemaasi käytökseen, onneksi ei kuitenkaan sattunut mitään pahempaa.

    VastaaPoista
  2. Kerranki joku puhuu asiaa! Ittellä ei oo pahemmin koirien ja somalien tms. kans ollu ongelmii. Mut ku poikaystävä asuu kerrostalossa, ni se on jumalauta melki täynnä somaleita! Joo en oo rasisti, mut vituttaa vaa. Ja yks kerta jostaa ikkunasta oli heitetty ulko-oven lasi''katon'' päälle rojuu, et hyvä ettei yks lasilevy menny paskaks. Ja si pyykkitupaanki ne saatana jättää rättejään, vaikka siel ei sais säilytellä mitään vaatteita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on muuten totta... Pyykkituvassa valitettavasti heillä on olevinaan omat säännöt. Kuivausaika on kaksi(2) tuntia, ei 2päivää.

      Poista
  3. Mä oon kans joutunu asiakaspalvelijana kohtaamaan, vaikka minkä näköstä ulkomaalaista. Mua on haukuttu siitä, että olen NAINEN, joka käy töissä, kun mun täytyis kuulemma olla kotona kasvattamassa lapsia. Jotkut käyttäytyvät niin ylimielisesti, että eivät voi ottaa mitään kontaktia, eivät voi ottaa mun kädestä rahoja takasin. Sitten jos palvelen ystävällisesti ja hymyillen, niin luulevat että olen kiinnostunut. Ulkomaalaisille vois kyllä pitää rajalla pienen koulutuksen millasta Suomesa on ja miten täällä käyttäydytään!!!

    VastaaPoista
  4. Ite en oo moiseen käytökseen vielä törmännyt ku täällä missä ite elelen taitaa pääasiassa noita venäläisiä olla, mut on nyt jo saatana jos pitää yhen koiran takia rueta rääkymään ja juoksemaan karkuun. Kuten jo sanoitkin, niin täällä koirat on tärkeä perheenjäsen ;o on nyt vittu jo naurettavaa touhuu tommonen vouhotus saatana ! ;o

    VastaaPoista
  5. Hieno teksti ja aivan oikeessa oletki ! :)

    VastaaPoista