11. syyskuuta 2012

Kuinka sen muotoilisi paremmin?

Sanat on kuin omiani.
"Vaikka näytämme tältä, se ei tarkoita että saat ahdistella meitä tai olla meille kusipää"

Istun baarissa kavereiden kanssa, joilla on shokkipunaiset hiukset. Koska meitä on kaksi shokkiväripäätä, meiltä saa kysellä tietenkin kaikkea likaista. Tai kommentoida sitä miten toisella on liikaa rautaa naamassa.
Mitä ihmettä mä välitän jos mulla on jonkun pubiruusun mielestä liikaa rautaa(4kpl) naamassa?

Miksi lopetin alunperin kotoa poistumisen?
- Koska ihmiset koskettelee kaduilla. Mua on lopa seurattu kotiovelle. Ihmiset koskettelee mun vaatteita, olkapäitä, hiuksia, pahimmat jopa kasvoja tai korvia.
Hankin koiran alunperin, ettei kukaan toope lähestyisi tai murtautuisi kotiini. Nykyään ihmiset sitten lähestyy kahta kauheammin koska on jännää saada koiran purema käteen kuulemma!

Joten siis mitä vittua? Miksei me saada juoda edes lonkeroa rauhassa hiljaisessa kapakassa? Meillä on henkilökohtaiset keskustelut selkeästi menossa, ja joku ottaa oikeudekseen hieroa mun olkapäätä. Vaan siksi että saa kommentoida miten mun 30mm korvat on järkyttävät ja olisin muuten nätti.
Mä oon tasan nätimpi venytyksilläni, omasta mielestäni. Ja se on ainoa mikä merkitsee.

Miksei me saada näyttää tältä ja viettää yksityis-aikaamme kuten halutaan?
Näiden ihmisten kanssa meitä on häiritty eniten. Eikä meistä kukaan pidä siitä.

Jopa ilman meikkiä autot pysähtelee kadulla. Se ei ole imartelevaa, se on ärsyttävää kun haluat vain nopeasti kusettaa/paskattaa koirasi aamulla.

Söpö koira eikö? Tuijota saatana mieluummin sitä!

Naurettavaksi touhu meni koiranäyttelyssä. Siellä oli joku 5-6hlö perhe, joka tuijotti sairaan maanisesti mua ohimoon kun odotin oman rotuni kehää. Yritän nyrpistää naamaani hieman merkiksi että nyt vittu sitä rauhaa vähän. Tuo meni niin ahdistavaksi että vaihdoin jackrusseleiden kehään, ja eiköhän tämä perhe kääntynyt toljottamaan sinne kehään sitten. 
Missä kaapissa pitää asua että toljotetaan suut auki rivissä katsomatta hetkeksikään muualle. 
Sain tuijottaa takaisin, eivätkä tajunneet tuijotuskilpailusta huolimatta että oikeestiiiii nyyyyt... 

Näyttely-look. Ei tosiaan kauheen kummonen, näkisvät mut sitten jossain bileissä...


Oon jo soveltanut näitäkin tekniikoita...


Eli siis suksikaa nyt Kuusamoon siitä! Voisi edes nätisti kysyä "Hei, onko hetki aikaa?" tms.
Ei saatana tulla hieromaan olkapäätä tai mitään takaraivoa.

17 kommenttia:

  1. No hyi hitto.. Itteeni ahdistaa jo jos joku bussissa/metrossa tmv. vahingossa hipasee ohi kävellessään ni voin vaan kuvitella kuinka kamalaa tollanen on.. :/

    VastaaPoista
  2. Kerran, vielä Stadissa asuessani, yks vanha äijä kouras mua perseestä ku odottelin bussia, ja nauro räkäsesti päälle. Totes, remmihousut kun oli päällä, että oli vähän pakko kokeilla ku likalla roikkuu henkselit väärässä paikkaa. Sanoin ehkä vanhukselle hieman tökerösti, mut olin niin raivoissani silloin että "Tee se toiste ni pääset hautaas vähä nopeemmin ku mitä olit suunnitellu!". Totta kai, ku vanhukselle puhuu noin, ni yhtäkkiä MÄ olinki se bad guy. Että kauhee, ku tollee puhuu vanhalle ihmiselle, voi nykyajan nuoria... *RAAH*

    Funtsasin tossa, et ihme ettei meikää oo pahemmin tultu tolleen kiusaamaan, mut voisko se johtuu et musta tukka ei oo enää nii "shokeeraava" ku joku kirkas väri? :S Vissinki. Plus et liikun aina himmeiden hevi-korstojen seurassa tai näytän itte sellaselta ni ehkä se pitää gubbet poissa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No saatana ihan oikein... Muakin kourastiin perseestä tosi hiljasena baari-iltana ku olin viettämässä tyttöjeniltaa, menin ihan jäihin mutta sain sanottua "Go fuck yourself" kun oli ulkomaalainen ihminen.

      Poista
  3. En oo vielä koskaan kommentoinu mitään näihin siun kirjotuksiin, mutta nyt on pakko. Se mikä on myös todella inhottavaa, on että ihmiset pysähtyy välillä tuosta vaan ottamaan valokuvia, koska satut nyt vaan olemaan ulkonäöltä vähän 'erikoisempi'. Itelleni näin on sattunu ainakin monta kertaa ja se kyllä ahistaa :s Joskus jopa videokuvaa. Eihän se kai kiellettyä ole, mutta kai nyt sitä järkeäkin vois välillä käyttää siinä mikä on sopivaa ja mikä ei.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi luoja mitä käytöstä ihmisiltä!! Hyh O_O

      Poista
  4. Mua ällöttää, kun tuntemattomat ihmiset tulevan koskettelemaan. Millä vitun oikeudella? Mä en ole sillä tavalla "erikoisen" näköinen, mutta viihteellä ollessani saan joskus sitä epätoivottua huomiota. Yleensä kerään niitä ällöttäviä keski-ikäisiä äijiä. Perkele antakaa mun juoda, tanssia ja hengata baariseurani kanssa rauhassa. Mä en halua, että mua tullaan hinkuttamaan tanssilattialla, tai että joku änkeää samaan pöytään. Jos on pakko jotain kosketella, niin painukoot himaansa itseään hiplailemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on suoraan ku mun elämästä kans... Se että istun juomassa kaljaani kavereiden kanssa, ei tarkota että oon siellä hakemassa enää yhtään enempää seuraa.
      Ja vaikka näytänkin tältä, se ei tosiaan tarkota että mulle kelpaa mikään pubiruusu lähikapakasta :F

      Poista
    2. Mäkin olen useasti ihmetellyt, että kuinka vaikea noiden miesten on oikein uskoa käsitettä GIRLS night out. Ei, minä en ole etsimässä munaa jos olen kaverin kanssa ulkona. Ei, vaikka poikaystävä ei yleensä olekaan mukana, se kun tekee yötöitä. Kun sanot olevasi varattu, tulee kommenttia "ja kuitenkin oot baarissa?" tai "ei se mua haittaa". Jaa, ei ehkä sinua mutta minua kyllä. Sitä paitsi olisi ihan mukavaa että saisi jutella kaverin/kavereiden kanssa ihan rauhassa ilman känniääliöitä.

      Mulla oli aikoinani myös shokkiväriset hiukset (punaiset eli aika tavalliset). Kyllä silloin tuli varsinkin baareissa äijää roikkumaan käsivarteen ja ne sai oikeasti TÖNIÄ pois, koska kehotus "päästä irti" ei näemmä merkinnyt heille mitään.
      Kuitenkin suurin osa kommenteista oli ihan positiivisia ja tulivat lähinnä naisilta -eivätkä ne yrittäneet käydä käsiksi.

      Onneksi en enää joudu käymään paikoissa joissa käydään perseeseen kiinni heti ensimmäisenä. Aikoinansa hyvinkin moni mies meinasi saada kämmentä naamaan, kun eivät ymmärtäneet ettei se, että satun tanssimaan baarissa, tarkoita että olen jotain helvetin yleistä riistaa.

      Pahimpia ovat silti nämä keski-ikäiset ukot jotka yrittävät ostaa keskellä päivääkin. Olin kerran kauppareissulla ilman meikkiä ja suunnilleen pieruverkkareissa niin eikös siinä tullut joku ihana keski-ikäinen äijä kyselemään että mitä maksaa. Sanoin, että kantsii koittaa tuolta Aleksis Kiven kadulta ennemmin ja toisekseen etten minä ole kaupan. Se siinä sitten rupesi mussuttamaan että "no mut mieti ny, sä saat rahaa ja mä saan pientä kivaa". Mä sitten totesin, että "mä elän palkallani ihan hyvin kiitos".

      Sori kilometrikommentti, pisti vaan niin vihaksi nuo ihmiset -.- Ehdottaisin itse asennekasvatusta miehille, ihan näille suomalaisillekin joiden arvot on jääneet johonkin 1800-luvulle.

      Poista
  5. katos mun siskoki päässy tähä postauksee :D

    mut joo aika sairasta tollane häiriköinti :(

    VastaaPoista
  6. Vähän ärsyttäis tollanen!:O
    Oot kyllä mun mielestä nätti mut kyllä mä mielummin tuijottelen koiriaku ku ihmisii!:D

    VastaaPoista
  7. Yäk, yhdyn niin tähän postaukseen..

    VastaaPoista
  8. Ja toi tuijottelu. Mie yleensä aina sanon jotain tyyliin "NO MOI" tai jotain, että tajuisivat kuinka epämukavaa on kun tuijotetaan. Yää.

    VastaaPoista
  9. Ahdistavaa! Tuntuu välillä, että ihmisiltä on hapottunut aivot..
    Onhan se tietysti silmiinpistävää, että tässä harmaassa massassa joku erottuu niinkin radikaalisti, kuin shokkivärihiuksillaan, lävistyksillään tai erikoisella vaatetuksellaan - vaan ei se silti tarkoita sitä, että on lupa pällistellä kuin mitäkin sirkuseläintä!
    Sen vielä nielee, että lapset toljottavat suu auki, mutta että mitä pienemmät edellä, sitä vanhemmat perässä...?

    Ja muutenkin, täysin tuntemattomien ihmisten koskettelu.. hyi olkoon! Mua ahdistaa jo se, että bussissa joku tulee istumaan ihan niin, että on siinä kuin kanat orrella, kylki kyljessä, niin voin vaan kuvitella, millaista tollainen huomion saaminen on. Mun mielestä jokaisella on oikeus olla just sellainen kuin haluaa, eikä kenelläkään ole oikeutta tulla hipelöimään! Ja ihan oikein on sanoa tiukasti takaisin! :)

    VastaaPoista
  10. Koskettelu ei todellakaan oo ok.. rupesin sillonki mietiskelee et mitä helvettiä se äijä sulle tekee ku alko taputteleen sun olkapäätä.

    Juttelemaan tuleminen on ihan ok, KERRAN, ja tietty riippuu siitäkin joka tulee juttelemaan. Onko se joku ihan mukavan olonen nuori joka ehkä tahtoo tavata saman henkisiä ihmisiä, vai onko se se ämpärikännissä oleva +40v baarikäpy. Toki nää baarikävytki on ihan ok pienissä mittasuhteissa.. mutten todellakaan halua seuraa miltään itteäni puolet vanhemmilta ihmisiltä :''D

    Lasten tuijottamisen hyväksyn, tuskimpa kaikki on nähneet shokkiväristä tukkaa ja lävistyksiä kauheesti katukuvassa, riippuen toki missä asuu. Mutta on se aikuiselta vähän törkeetä toljottaa suu auki :D

    Jopahan tuli romaani... millonka mennään taas mestariin? :DD

    VastaaPoista
  11. Huoh, kuulostaa turhankin tutulta ja kommenttien perusteella tästä joutuu useat naiset kärsimään jatkuvasti. :/ En itse aina tiedä mikä olisi se paras tapa reagoida tämmöiseen, purra hammasta ja välttää katsekontaktia vaikka nämä kuinka hyppisivät silmien edessä, vai kenties vetäistä oikein ruma kierosilmäpossuilme naamalle ja tuijottaa takaisin ja tokaista jotain nasevaa vielä perään. Olen jopa miettinyt sellaista vaihtoehtoa että näiden tuijottajaählämien kohdalla voisi tehdä niin että semmoisella kissan laserosoittimella törkeästi osoittaa suoraan silmiin niin että sattuu, ehkä ymmärtäisivät yskän jossain vaiheessa ja jättäisivät suomalaisten naisten ahdistelun edes astetta vähemmälle. Se, että pukeudut miten haluat, ja oli hiuksesi minkä väriset tahansa, ei ole KENELLEKKÄÄN oikeus ahdistella sanallisesti tai fyysisesti, olit sitten mistä tahansa kotoisin ja vaikka sinun kotimaassasi säkittämätön nainen on yhtä kuin huora.
    Alkoipas nyt sapettamaan sinunkin puolesta. Perkele. :C

    VastaaPoista
  12. Itse nyt olen entistä tylsempi tavis nykyään. Ennen pukeuduin vähän näyttävämmin, mutta mukavuudenhalu on vienyt voiton. Noh, viihteelle pukeudun usein vähän näyttävämmin, mutta eipä sielläkään tule kovin usein käytyä...

    Jotenkin sitä luulis, ettei mussa ole MITÄÄN kommentoitavaa, mutta niin sitä vaan silloin tällöin saa kuulla ventovieraiden mielipiteitä omasta ulkonäöstään. Onhan se tietysti silloin kivaa, jos kommentti on positiivinen eikä siihen liity mitään herutusta... Suurin osa tapauksista ei vaan ole sellaisia eli tarkoitus on joko loukata tai tehdä joku känninen lähentymisyritys, kun selvinpäin ei uskalleta.

    Mun on niin vaikea ymmärtää, miten joku voi kokea tänä päivänä lävärit, shokkivärihiukset, tatskat tai erikoisemman pukeutumisen niin kummallisena juttuna, että ihmisiä pitää tuijottaa kuin sirkuseläimiä? Tyylien kirjo on räjähtänyt käsiin tämän vuosituhannen puolella. Luulis erinäköiset ihmiset olevan nykyään ns. arkipäivää. *Syvä huokaus*

    VastaaPoista
  13. Itsekin kuljen nykyään verkkareissa ja lenkkareissa, sillä koirien kanssa korkokengät ovat hieman hankalat... Silti ilman meikkiä, paskaiset vaatteet päällä, ja hiukset solmussa joku tulee häiriköimään. Varmaan koska ne hiukset on pinkit... hohhoo :(

    VastaaPoista