18. joulukuuta 2011

Tyylisuuntaukset, lokerointi

Menin äsken googlettamaan tätä niinsanottua emo-tyylisuuntausta, koska ilmesesti yllättävän monen mielestä oma tyylilokeroni on Emo.

Seriously?
Olen siis ihmisten mielestä tämän näköinen?

"...usein synkkiä, itsetuhoisia ja masentavia." Kumma juttu, mä olen pitänyt itseäni aika iloisena ihmisenä, joka pyrkii ajattelemaan positiivisesti kaikesta.


Kategoriat ja ihmisten lokerointi tiettyihin tyylisuuntauksiin:
Miksei voitas olla ihan vaikka ihmisiä? Ei vaan gootteja, hevareita, emoja, blondibimboja, hippejä ja mitälie vitun riikinkukkoja?
Okei, jos me ruvetaan nyt vaikka 13-vuotiaiksi, niin en leiki sun kaa koska oot räppäri lololol.
Oikeasti?

Viimeisen vuoden tässä miettinyt, että miksi mua seurailee 12-14-vuotiaat emo/scene-tyttöset?

Ilmesesti koska ne luulevat mun edustavan samaa kastia. En mä ole mikään sateenkaaren värinen pölyhuiska, mä olen pääosin ihan ihminen, kiitos vain.

Kaikki nämä ovat pääosin aatteita. Vaikea mun on olla hippi, jos en ajattele kuin hippi.
Onkai se hieman vaikeaa olla iloinen emo tulevaisuudensuunnitelmilla, kuunnellen 90's discomusiikkia.

Jos iskisin itseni johonkin lokeroon aatteiden perusteella, se olisi jotain blondibimbon ja poikatytön väliltä.
Olen myös ateisti ja kasvissyöjä. Tekeekö se musta esimerkiksi saatananpalvoja-hipin?
Oi, ihanaa

Lopettakaas nyt se ihmisten jakaminen tyylisuuntauksen mukaan, älyvajaata hommaa.
Vaate, ei ole sama kuin aate. Vaikka kuinka näyttäisin Pamela Andersonilta, voin silti juoda pirtua kalsareissa katsoen lätkää + piereskellä, röyhtäillä ja olla henkinen rekkalesbo.

10 kommenttia:

  1. Asia teksti, komppaan 100% !

    Ite kohtaan tätä samaa luokitellua astetta useammin ! Viimeisimpinä oon kuullu sanat Angsti -Oona, Lesbo -Oona, viiltelijä emo paska ASERMTÖLGNDBHN lol yms.

    VastaaPoista
  2. Emopaska, mahtavaa :DD

    Mä oon niin henkinen lesbo ku voi olla (isken naisia kännissä kovasti) mut kummasti ei oo kategorioitu siihen vielä, höh!

    VastaaPoista
  3. So true, ihmiset vaan tykkää lokeroida, elämä mukamas jotenkin helpompaa niin.

    VastaaPoista
  4. Miekää en ymmärrä yhtään lokerointia.. justiin sitä että tunkee toiset lokeroihin, itsensä saa kyllä miu puolesta laittaa mihin haluaa.. mutta kai sekin on aika rajoittavaa.

    VastaaPoista
  5. Heissan, mie oon lueskellut siun blogiasi melkein vuoden verran ja totean, että jälleen kerran todella asia tekstiä! Tykkään siun blogistasi miten kirjoitat asioita suoraan jne. Mitäs niitä kiertelemään. Pikkuisen nauratti tuo, et sinua luokitellaan emoksi. Mieki oon kuulemma saatananpalvoja, koska oon ateisti :D

    VastaaPoista
  6. Lightness:
    Kiitos! Kiva että tykkäilet! :>
    Joo mäkin luin emon kuvauksen netistä ja olin silleen anteeks kuinka :DD

    VastaaPoista
  7. Oon lukenut jostain että emo on enemmänkin tunnetila kuin tyylisuuntaus, mutta mitä lie nämä hiukset silmillä kulkevat, kalpeat anorektikot sitten ovat.. :D

    Scenen kuvaukseen sovit aika hyvin, on shokkiväriset hiukset, snakebitet, septum, tummaa silmämeikkiä ja tatuointeja.

    Mä kyllä oikeesti inhoon lokerointia. D:

    VastaaPoista
  8. jos oltais fb tykkäisin..........

    VastaaPoista
  9. Muuten hyvä teksti, mutta kohdat "Miksei voitas olla ihan vaikka ihmisiä? Ei vaan gootteja, hevareita, emoja, blondibimboja, hippejä ja mitälie vitun riikinkukkoja?" ja "Viimeisen vuoden tässä miettinyt, että miksi mua seurailee 12-14-vuotiaat emo/scene-tyttöset?
    Ilmesesti koska ne luulevat mun edustavan samaa kastia. En mä ole mikään sateenkaaren värinen pölyhuiska, mä olen pääosin ihan ihminen, kiitos vain." ovat ristiriidassa keskenään. Luokittelithan juuri itsekin ns. scenetytöt!

    Luokittelua on aina ollut ja tulee aina olemaan mutta itse jokainen voi omilla teoillaan vaikuttaa rajojen hälvenemiseen. :-)

    VastaaPoista
  10. Luokitellaan ne, jotka luokittelevat itsensä.
    Esim galleriassa yhteisö "emotytöt" tai "scene" ilmeisesti näiden jäsenet lokeroivat itsensä, olkoot niitä emoja ja scenejä. Nämä tapaukset niitä pikkustalkkereita ovatkin...

    Ei kaikkea tarvitse ottaa vakavasti, tää oli se klassinen ragepostaus, mitä tää blogi on täynnä :D kategorioin tossa läpälläni itsenikin rekkalesboksi, blondibimboksi ja poikatytöksi.

    Hulluintahan koko hommassa on se, että jos ei voi oleilla jonkun tyylisuuntauksen edustajan kanssa. Esim ikuinen vitsi "räppärit VS. hevarit" ja sitten ollaan tappamassa toisensa.
    Joo en itsekään hengaisi vaikkapa uusnatsin kanssa, mutta se onkin vahva aate, ei vain vaate...

    Jotkut tyylit on vaatteita, jotkut tyylit taas vaatteita aatteista..
    Anyway, ei kannata ottaa sanatarkkaan kaikkea :>

    VastaaPoista