20. tammikuuta 2011

It's gonna take more than that

Hope that ain't all you got...

Lähtöpaino oli valtavat 63kg, eli ylipaino, mutta tänään vaaka näyttää 54,5kg
Matkaa on vielä jäljellä aikalailla, mutta motivaatio korkealla

Ruoskaruokaa, karkkia, sipsejä, limsaa yms ei tee yhtään mieli. Vaikka tekisikin, ei tee mieli sortua ollenkaan. Syöminen ei enää tunnu lähellekään niin mahtavalta kuin pudonnut kilo tai sen puolikas. 
Ei nälkää, vatsa toimii hyvin, iho voi loistavasti vanhaan verrattuna, hiukset pysyy sileämpänä...



Oma ruokalistani näin pyöreästi:
50-100g vadelmaa
50-100g vihreitä papuja
Herkkusieniä yms sieniä, voi syödä rajoittamattomasti.
n.50g broilerin koipireidestä, (ainoa eläinkunnan tuote jota vatsa kestää!)
1 täytetty punainen paprika, sisällä herkkusieniä, mozzarellaa, tofua ja koskenlaskijaa
Monta kupillista teetä, tiikerin päiväuni + kermaa
Salaattia; mozzarellaa, koskenlaskijaa, tuorekurkkua, sieniä, tofua, reilusti oliiviöljyä, joskus ruskeita papuja.
Kivennäisvesiä pulloittain


En tietenkään syö näitä kaikkia päivittäin, vaan valikoin sen mukaan mikä fiilis. 
Oon todennu koskenlaskijan sulatejuuston aivan loistavana proteiinilisänä, suosittelen! 
Ja jos salaatti maistuu pahalta, tai jos kaipaa kunnon rasvaherkkuja, majoneesi on valinta! 
Hassuinta tässä on, että kunnon majoneesissä on muuten vain 3g hiilareita/100g, mutta kevyt-majoneesissa 77g. Siinä nähdään kumpi on sitten painonhallinassa järkevämpää? (kevyt myös kalliimpaa joskus)




Oon innoissani! En uskonu koskaan että näinkin pian vaaka vois hymyillä mulle takas sieltä numerosarjoista.
Jos jatkan vielä muutaman kuukauden, kuten jatkankin, oon luultavasti tavoitepainossani!
Uudet elämäntavat tuli pysyäkseen, vanhaan ei oo paluuta. 



Kaikki asiat mun elämässä ei oo tietenkään taas niin kohdillaan kun yleensä, niinkun edellisessä postauksessa mainitsin, että odotan kaiken romahtavan niskaan. No se tapahtuu juuri tällähetkellä.
Mutta oon selvinny elämässäni niin paljon pahemmastakin, joten tästä mennään yli ja ympäri. 

PS. En ole +160cm pituinen kuten monet luulee, oon mittauksissa ollut aina sen 155-157cm :)

9 kommenttia:

  1. Tiiäks, mä lähin samasta painosta ja ja oon ite vaan sen 157cm :D mun eka tavote on toi 55kg. se on aina ollu se mitä oon halunnu painaa ja sit oon jo normaali painone :P

    VastaaPoista
  2. Öh ei 63 kiloa musta tollekaan pituudelle oo mikään ylipaino. Sä kehität tolla tavalla itselles vielä syömishäiriön.. kui paljon sä oikeen ajattelit painaa? Kaks kiloa?Sori elä ota henkilökohtasesti, mä en vaan tykkää ku kaverit laihduttaa musta turhaan xD Sussa ei oo koht enää mtn seksikästä kurvia mist oon aiemmin tykänny.. =/

    VastaaPoista
  3. 63kg on ihan siis oikea, oikea ylipaino.
    Musta olis kiva että ihmiset huomioisi, miten lyhyt ~156cm pituinen on, ennenkun alkaa verrata tuota 63kg pitkien ihmisten kaavojen mukaan. Tottakai pitkä ihminen on laiha tuolla kokoluokituksella.

    Mä olen siis _aivan oikeasti__ todella tuhdissa kunnossa ja lyhyellä se näyttää vielä tukevammalta. Oon ite tän aiheuttanu tässä parin vuoden aikana(+kilpirauhanen). En elä kauhean kauaa noilla elämäntavoilla, millä oon pitkään eläny, että jotain muutosta täytyy tapahtua.

    Mä oon aika vitun kyllästyny näihin syömishäiriö-vertauksiin.
    Niitä ei tarvi tänne tulla esittämään, kaikella kunnioituksella.
    Anorektikot tappakoot itsensä rauhassa muiden tukemana, tässä blogissa syödään reilusti muutakin kuin puolikas omena päivässä :)

    Tää blogi ei tosiaan kerro kaikkea mihin tähtään ja mitä oon itelleni tekemässä.
    Mä sentään syön terveellisesti, mulla on (ehkä liiankin)hyvä ruokahalu, enkä postaa mitään thinspo-paskakuvia tänne, sellaset ällöttää mua.

    Painoin 45kg 10vuotiaana, mikä oli sen 10kg enemmän kuin ikätovereillakin ja sillon myös kun tapasin puolisoni, ja kyllä sitä tissiä ja takamusta oli sillonkin ku muille jakaa.
    Myös esim tuo 45kg on tän pituiselle normaalipaino.

    Mulla on koko keski-ikä aikaa tapella ylipainon kanssa ja käydä sitten persejumpassa muiden akkojen kanssa :D
    niin ja ps. tää 8,5kg on nestettäkin vielä. huomaa miten epäterveellisesti oon syöny ennen tätä siis.

    VastaaPoista
  4. Kyl toi 63 on ylipainoa.. :s Valitettavasti, ja itekki ku on sen verran painanu ni on se paljon..

    Mikäs sen kivempi laihduttaa ku syömällä :D

    VastaaPoista
  5. Nani: Aivan :D Mä inhoan liikuntaa, näin kevyesti ilmaistuna. Ja kun tiedän mitä toi mun entinen ruokavalio tekee mun sydämelle, niin pakko tässä on yrittää edes hengissä pysyä siihen 30v ikään :D

    Ja siis tottakai mun on okei syödä vähemmän, koska en liiku pätkääkään. Ja mulla ei oo ikinä nälkä ku syön, joten musta se kertoo että syön tarpeeks. Fyysisesti oikein hyvä olo, pirtee, keveä, iloinen yleensäkin :)

    VastaaPoista
  6. Itse olen 165cm pitkä ja painan tuon 63kg.Olen normaalipainoinen,mutta tuhti mielestäni.Itse olen aina halunut painaa 55-58kg.Välillä saan painon tippumaan,mutta se tulee jostain harmillisesta syystä aina takaisin!:( Oon alkanut tottuu itseeni,vaikka tarkkailen kovasti vaakaa ja painon nousemisia. Mutta olen nyt antanut itselleni aikaa hoitaa laihduttamista tuohon 4.6 asti. Siihen mennessä toivon olevani -5kg hoikempi.

    VastaaPoista
  7. Aivan, tuttu tunne :/
    Meikäläisellä ei tuo 10kg miinusta näy sitten missään, että kivasti tota nestettä vaan sitten ;o
    Ja nyt kun ihmiset alkaa kiljua jo kun painoa tippuu ja tytöstä jää mitään jäljelle, mutta hah; Senttejä on jokapaikassa ihan yhtä paljon vieläkin.
    Joillain se 5kg on ihan huima ero, joillain varmaan se 15kg näy vielä (esim minä) :/

    Mulla oli tarkotus ajottaa maaliskuulle, mut voi olla että pitää pudottaa pikkusen enemmän, kun tuo tähänastinenkaan näy vielä :o

    VastaaPoista
  8. Tsemppiä tosi paljon! Oot hyvällä mallilla tuossa painonpudotuksessa :) ite aloitin vuosi sitten tammikuussa oman urakkani 55 kilosta, ja ennen joulua vaaka näytti 45kg. Ja mulla tämä muutos näkyi oikeastaan vain kasvoissa!! Perse lähes yhtä leveä kuin ennenkin.

    Että itsekin voin täältä huudella että jos ei ole koskaan laihduttanut, ei kannata tulla sanomaan että mikä näkyy ja missä.;)

    VastaaPoista
  9. Teea: kasvoja on joo huono mitata, että vaikeempi huomata jos kasvoista lähtee :D ainakin omaan silmään :D
    Mulla tosiaan toi ~10kg on about n.3viikon saavutus, että en usko siinä lähtevän mitään kauhean tärkeitä kiloja.
    Ja nyt taas alkanu syödä entiseen malliin, tuntuu homma jotenkin aika turhalta :<

    VastaaPoista