5. elokuuta 2010

Under my skin

Kirjoittelen vielä tänne ennen nukkumaanmenoa. Odottelen unilääkkeiden tehoavan juuri, kävin suihkussa, laitoin ryppyvoiteet ja rasvailin taas ihoa.

Ekana, ryppyvoiteet?
Niinhän sitä sanotaan että ihminen alkaa selkeästi vanhentua iholtaan jo 25-vuotiaana. Omalla äidilläni puhkesi ruusufinni(jipii!) ja hän sysäsi mulle sitten kaikki ihonhoito-tuotteensa, joita ei ollut ehtinyt käyttää. Totesi perään "Ei ole ikinä liian aikaista aloittaa ryppyjen ehkäiseminen" - Oliko se vihjaus?
Joo, mun elämäntavat on todella epäterveellisia ja tällä menolla näytän todella vanhalta jo muutaman vuoden sisään. Ei liikuntaa, univaikeudet, roskaruoka - rakkautta.
Joten olen tässä aloittanu silmänympärysvoiteet, katsotaan onko tuollaiseen paskaan luottamista!

Vitusti rasvaa.
Mun iho on kuivempi kuin aavikko, kun taas 10-14vuotiaana olin pizzaakin koreampi finniteini.
Lääkärit eivät tätä usko, koska eihän finninaamasta voi yhtäkkiä tulla atoopikko. Mutta täyttä totta tämä on ja suvussa kulkee myös.

Mulle on määrätty ties mitä kortisonivoiteita mutta olen huomannut, että jumaliste Aqualan on parasta.
"Kortisonia vain pienille alueille kevyesti..." Vittu kun nilkoista hiusrajaan on kokonaan kuivunut niin että iho halkeilee ja verta vuotaa. Aqualania peliin, siinä voisi vaikka kylpeä ja toimii muuten mulla ehdottomasti parhaiten.
Ja muuten arvatkaa mitä käytin teininä hilseilevään kuivaan päänahkaan? - Aqualania, sotkin hiusten juureen ja olin se päässä niin kauan kunnes alkoi kuivua. Ja hilseily muuten loppui, eikä edes palannut. Moni sanoo tätä ällöttäväksi, mutta ihoa se päänahkakin on? 

Helosan -rasvasta olen saanut allergisen reaktion! En edes tiedä voiko se olla mahdollista, mutta rasvasin ihoani sillä viimetalvena ja tietokoneella istuessani alkoi kuvittaa, menin peilin eteen ja koko rintakehäni kasvoihin asti oli täynnä punaisia pilkkuja! En suosittele ihmisille.
Helosan sensijaan on meillä toiminut aivan loistavasti kissojen ihonhoitoon, etenkin vanhimman kissamme allergisiin rupiin!!

3 kommenttia:

  1. Mulle taas se Helosan on ollu täydellinen koko kehon rasva. :)

    VastaaPoista
  2. Joo näin on moni muukin sanonut, mäkin käytin sitä ennen tota iltaa minkä tuossa tekstissä mainitsin :o

    VastaaPoista
  3. Hei kuule, etkös sä käyttäny aikoinaan helosania tatskoihin? Mä vaan mietin et ku se ei tosiaan kaikille sovi ni se voi olla et sekin on vetäny ne sun rinnas olevat tähdet huonoks ja siks iho reagoinu arpikudoksel tms. Mulla meinaan tullu sellasii tilanteita vastaan useamminki niillä ihmisillä joilla on ollut taipumusta atooppiseen ihoon!

    VastaaPoista