31. elokuuta 2010

Tyylini kehitys & vaiheet

Mä oon niin pahoillani että oon hukannu suuren osan hyviä kuvia johonkin mikrobittiavaruuteen, vanhalla koneella lappeenrannassa varmaankin olis vaikka millasia teinigoottikuvia, mutta valitettavasti niitä ei saa sieltä ulos :/
Pahoitteluni, odotin tästä postauksesta itsekin parempaa, mutta nyt kävi näin. Kun saan käsiini vanhoja kuvia, voin aina lisätä tänne naurettavaksi. Olisin halunnut näyttää teille 10vuotiaan Lita hammasraudoilla, rasvaisilla hiuksilla ja finneillä.

En tiedä mikä olen tyylikategorialtani, enkä kategorioi enää pahemmin, mutta olen kyllä ollut vaikka mitä.
Se pakollinen 'samettigootti' teininä, hevari666, peikkotyttö, normaali, jopa homohoppari/räppäri.
Pääosin jokatapauksessa tyyliäni on ajanut mustat vaatteet aina, olen myös aina ollut hieman erilainen lapsi.

Goottityylistä aloin kiinnostua ehkäpä 12vuotiaana ja ensimmäinen musiikkiaskel raskaampaan tuli Linkin Parkin kautta samassa iässä. Toki perheessäni Rock -henkeä ilmeni muusikko isäni kautta, ja läheisesti tutustuin 80's rockiin hänen kauttaan. Rakastan 80-luvun heavy-hius-lässynlää-biisejä!
Joten kaipa tänne rokahtavampaan tyyliin tarvittiin vain 'pieni kipinä bensatynnyriin' että syttyi kunnolla.
Ihminenhän alkaa muodostaa persoonallisuuttaan jo 2vuotiaana ja päätinkin huvittuneena lisätä tänne muutaman tosi vaaaaanhan kuvan. Here goes! (kuvat yrittää olla järjestyksessä vanhimmasta nykypäivään)

10kk ikäinen? ei mitään tietoa.


Äiti ♥ En kyllä vain tiedä minkä ikäinen tässä olen tässä.
Aina siellä missä on tuoppeja! Mutta ihanaa, pinkkiä päällä ja auringon haalistama tucca, ihan kuten vielä nykyisinkin. Kaikki varmaan kysyy miten nää kuvat liittyy tyyliin, mutta kyllä ne liittyy. Noi ajat on myös osa sitä, kuka oon nykyisin ja mistä oon tullu.



12vuotias, värikäs ja pyöreäkasvoinen, kuten aina. Oma hiustenväri. Mun kropan mitat on muuten ihan samat tässä kun nykyisin, 157cm/56kg, kuppikoko vaan oli vähän pienempi ja jenniferlopez-perseeni ei ollut vielä näin massiivinen :D Tämän kuvan jälkeen olen sitten hankkiutunut kulmakarvoistani eroon.




Ensimmäisiä askeleita kohti pinkkiä, värinpoisto ilman äidin lupaa, kapina! Mulla kun on luonnostaan tosi tumma hiuskuontalo, niin eihän vanhemmat antaneet pikkutytölle lupaa. No, värit käteen ja menoks.



Tässä kuvassa mun hiukset oli värjätty siniseksi, menipähän vaan metsänvihreäksi. Oonko lievästi pyöreämpi kuvassa, haha. Tallinasta ostettu 'goottitoppi' ja kaikkea. 13vuotias jos oikein muistan(?)
Tätä ennen nähtiin juuri se klassinen "naama valkoiseksi ja samettia päälle" ja tottakai pakollinen "Iron maiden -hevari"




Ja se kaikkien suosikki!! Kuka voisi unohtaa mun kissapöksyt ja epäonnistuneen yrityksen saada hiukset pinkiksi! Kuva puhukoot puolestaan. Kuvannut Janita.




Ekat kuiturastat, jotka olin ostanut käydessäni helsingissä silloisen poikaystäväni luona. Näissä muuten näkyy tämä otsatukka, mitä yritän vieläkin kasvattaa pois, mutta ei oikein asetu muun tucan sekaan.




Taas värinpoistoyrityksiä ja tämän jälkeen mulla olikin kaksi päivää pinkit hiukset.



Kulmakarvat ruulz1

Huorahtava tissiherutus ja look, leikkipuistossa pelottelemassa lapsia.
Tässä kohtaa alkoi PVC olla suosikki vaatteissa. Sille tielle jäätiin.
Saatan olla kuvassa 15vuotias.


Hahahahah! Mäkin tykkään mun meikistä... Ihan kauhea kuva :D



Itse suunnittelemat vaatteet, rakastin tota hametta niin yli kaiken. Sen takia sitä ei olekaan enää, ylikäyttö söi aikaa sitten. Tuo toppi on yhä ja on kunnossa, ei vaan ole tullut käytettyä, vaikka onkin niin ihana.

Tästä lähti Lita, se pinkki Lita, jonka tiedätte nykyisin. Ilkeää sanoa, mutta kiitos exälle, kun jätti.
Sen jälkeen aloin tehdä mitä ikinä tykkäsinkään ja löysin pinkin pienissä määrissä oikein kiehtovana.

Ja joku toinen löysi itseasiassa kun kuvat kiehtovana... liiankin. saanko esitellä: "Varastan sun kuvat ja esitän ominani"
Tässä näette omia kuviani toisen profiilissa. Kaikki muut ovat minun, paitsi kaksi ensimmäistä. Olin tosi gothic666



Kauhea tucca, ränsistynyt ja rispaantunut kuin mikäkin laho ränni. Tässäkin kuvassa näkyy jo tuttuja vaatteita, löytyvät yhä kaapista.

Eka askel diivailuun ja osioon "liikaa pinkkiä" Pahoittelen laatua, hirveää paskaa.



Uskokaa tai älkää - tämä tosiaan on seuraava vaihe. Mulla on ollut pinkki tucca putkeen n.4vuotta. Satunnaisia kokeiluja sitäkin aikaisemmin ja enemmän, Kuvannut Marja.



Tikkurilan värikartta? Juu on. Ihme pallonaama taas ja ihmeellisin rastayritys.


Ei kommentteja, paitsi nenäkoru.



 Pinkkiä, lip servicen vice-mallistoa. Huomatkaa, ei tatuointeja! Parvekkeeltani kontulasta.




 Tässä näkyykin jo ekat tatskat parantumavaiheessa, ja paremmat rastat, villaa.



Vuonna 2009, syykuussa. Juuri leukaleikkauksen jälkeen. Tuo leikkaus vaikutti mielestäni todella paljon mun elämään ja myöskin tyyliin, siksi lisäsin tänne.
Olen ollut pinkkipää monia vuosia, eikä mikään muu mussa ole muuttunut kuin paino, muodot ja meikki.

Parhaat kuvat olisivat löytyneet juuri ikäväliltä 10-15, isoja housuja ja lippiksiä, teinigoottejen angstikuningatar, 'punkkari' ja itsetehdyt rastat, hohoo. Kaikin puolin olin myös ongelmanuori ja aika säälittäv' tapaus muutenkin. Onneksi jotkut asiat muuttuu ;)
Lupaan etsiä teille vielä tässä joskus niitä helmiä, arkistojen aarteita.

Haluan vielä ottaa kantaa, ettei mulla ole ketään/mitään tyyli-idolia tai inspiraatiota. Monet luulee myös että olen joku perkeleen anime, mutta en pidä animesta, yhtään. Pokemon on vitun kova, mutta mihinkään "ihihih kawaii bleach ihihi naruto öhöhhö" -pelleilyyn en ole puuttunut.
Kuulen myös joskus näitä wnb-jeffree juttuja, mutta kuulinkin Jeffree Starista vasta kaksi vuotta sitten ystävältäni Jeminalta. Tykkään kyllä Jeffreen musiikista.
Mutta siis, hiukset, vaatteet ja meikki on lähteneet ihan omasta kädestä, ei internettiä tai muotilehtiä tuijotellen. En seuraa mitään tiettyä tyyliä tai aikakautta, näytän siltä miltä tuntuu ja mitä milloinkin.

Otan myös kantaa tähän pinkkiin. Pinkki ei ole lempivärini, eikä mulla oikeastaan ole paljoakaan pinkkejä vaatteita. Tämä on hyvä hiusväri ja toimii mulla. Monet kuvittelee että jos on pinkit hiukset, niin kaikki muukin on pinkkiä barbiautoista persekarvoihin. Moni on luullut virheellisesti joksikin täys-pinkkibimboksi.
Pitäisikö sitten ruskeatukkaistenkin pukeutua pelkkään ruskeaan ja ajaa ruskeaa autoa?

Itse kuvailisin, että tyylini elementit ovat tällähetkellä Pvc, muovikuitukarva, verkko ja nahka. Mustaa pinkeillä yksityiskohdilla. Ja korkokengät on lyhyen siunaus.

2 kommenttia:

  1. Loistava postaus! Ja pinkki sopii sun tukkaan mun mielestä parhaiten :)

    VastaaPoista
  2. rupesin lukemaan tätä siun blogia läpi tähän aikaan, vaikka pitäis herätäkin joskus kun pitäis lukea joihinkin ylppäreihin kuulemma, mut hahhah tossa miun ottamassa kuvassa jaksaa aina huvittaa se että oon leikannu tosta oman jalkani pois :D:D se oli niin kauheen ruma ja iso siinä kulmassa!

    VastaaPoista